Framgången ligger för dörren

Har du problem med lönsamheten på ditt café? Många caféägare menar att det blir allt svårare att locka kunder i takt med att allt fler caféer öppnas och konkurrensen hårdnar från stora internationella kedjor. Att i ett sådant läge se över sin produkt kan verka självklart: man försäkrar sig om att man använder kaffebönor av hög kvalitet, att drycken anrättas av någon som vet vad de gör och att serveringen sker i hela och rena koppar. Gott så men vad man då kanske har glömt är att produkten i det här fallet måste definieras bredare än bara själva koppen som hamnar framför kunden. ”Produkten” som säljs innefattar i själva verket också upplevelsen av att besöka caféet, vilket betyder att allt från inredning till allmän hygien är lika viktigt som råvarorna som används till tillagningen. En särskild detalj som (felaktigt) lätt viftas bort som oväsentlig är caféts entrématta. När man får klart för sig vilket utbud som finns tillgängligt (exempelvis på DSFM:s hemsida:( www.entremattorstockholm.nu/hyra-entrematta-stockholm) är det dock lätt att se vilken skillnad en snygg entrématta kan göra.

Flera fördelar

Egentligen är det ju inte särskilt märkvärdigt att valet av entrématta spelar stor roll. I likhet med skyltfönstret – caféets andra ansikte utåt – är ju trots allt entrémattan bland det första vi ser när vi närmar oss caféet. De flesta av oss skulle väl utan att hymla säga att vi hellre besöker ett café som ser rent och snyggt ut. Men att bidra – genom att se snygg ut och hindra smuts och grus från att dras in i lokalen – till detta är bara en liten del av vad en entrématta kan göra för ett driftigt företag. I och med att entrémattor inte behöver köpas utan också kan hyras in för kortare perioder, är det möjligt att byta dem ofta och därmed skapa ett överraskningsmoment som signalerar att verksamheten utmärker sig genom viss sturm und drang.

Låt leverantören sköta allt

DSFM är ett av de företag du kan kontakta om du vill hyra entrématta i Stockholm med omnejd. Företaget erbjuder ett brett sortiment och gör allt för att göra processen enkel för kunden. Eller vad sägs om detta:

  • Ange önskad storlek
  • Ange önskad färg
  • Invänta leverans
  • DSFM sköter resten.

Anledningarna att tveka är alltså få. Anledningarna att göra slag i saken är däremot desto fler.